Hypotheekmodel steeds meer geaccepteerd

Op dit moment hebben ruim 2.000 hypotheekkantoren in Nederland hun gratis extranet account geactiveerd. Zij zijn goed zichtbaar op de site met onder andere logo, foto en openingstijden. Veel hypotheekorganisaties, waaronder De Hypotheekshop, zijn enthousiast over de nieuwe zoekmodule. Algemeen directeur Ron Bavelaar omarmt het initiatief. Deelnemers van De Hypotheekshop worden op het initiatief geattendeerd en gestimuleerd om hieraan mee te werken. “Toen Independer.nl met het initiatief kwam was ik meteen positief. Het is goed voor de financiële branche en als je je werk goed doet hoef je er ook geen angst voor te hebben, maar is het juist een kans”, aldus Ron Bavelaar.

Inmiddels zijn bijna 3.000 hypotheekkantoren in Nederland door consumenten beoordeeld. Het rapportcijfer van een hypotheekkantoor wordt gebaseerd op twee soorten metingen:
• Review: het subjectieve oordeel van de consument over de dienstverlening;
• Kwaliteitsmeting: de objectieve kwaliteitscheck van het hypotheekadviesproces, gebaseerd op de vragenlijst van de AFM.

Reviews worden tot 5 jaar terug meegenomen en kwaliteitsmetingen tot 3 jaar terug. Een rapportcijfer wordt alleen op de site getoond als een kantoor minimaal 3 beoordelingen en minimaal 2 kwaliteitsmetingen heeft gekregen. Independer.nl hanteert een ‘dempingsfactor’ voor een betrouwbare weergave van de rapportcijfers. Door de grote aantallen waarnemingen wordt de data steeds betrouwbaarder. Consumenten kunnen gemakkelijk zien waar ze het beste hypotheekadvies kunnen vinden en een keuze maken.

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.