‘Prijs Independer.nl kroon op werk’

Het hypotheekkantoor ‘Dameyon’ uit Almere heeft de Award beste hypotheekkantoor 2011 in regio Flevoland gewonnen. Dameyon heeft een reactie op het winnen van de Award gegeven in het wekelijkse vakblad VVP. Hieronder lees je deze reactie.

Directeur-eigenaar Ghandie Mungra van Dameyon uit Almere beschouwt het als een mooie bevestiging van zijn klantgerichte manier van denken dat hij de Independer.nl Award voor beste hypotheekkantoor regio Flevoland heeft gewonnen.

Het is voor het eerst dat Independer.nl de Award toekent, in 25 regio’s. De toekenning is gebaseerd op reviews van klanten en objectieve beoordelingen van het hypotheekadviesproces, die tussen 1 oktober 2010 en 16 oktober 2011 op Independer.nl zijn achtergelaten. Independer.nl was toen inmiddels een half jaartje in de lucht met zijn nieuwe module ‘Zoek Hypotheekadviseur’.

Via de module kan de consument op rapportcijfer zoeken naar een goede hypotheekadviseur bij hem in de buurt. Het rapportcijfer is een combinatie van een objectieve kwaliteitsmeting (op basis van de Kwaliteitscheck Hypotheekadviseur) en ervaringen van consumenten. Afgaande op de teller op de website hadden vorige week ruim 30.000 consumtenten hun hypotheekadviseur beoordeeld. Wie bij ‘Zoek Hypotheekadviseur’ Almere intikt, ziet inderdaad Dameyon bovenaan de lijst verschijnen, met een kroontje boven de kantoornaam als beste hypotheekkantoor in de regio Flevoland.

Dameyon is een mooi voorbeeld van wat er bereikt kan worden als een kantoor goed werk levert en vervolgens de klant durft te vragen dat te bevestigen. Wat opvalt is dat veel kantoren er blijkbaar nog moeite mee hebben om de klant om dat oordeel te vragen, want anders dan Dameyon (93) hebben veel kantoren nog relatief weinig waarnemingen (10 of minder). Dat is zeker iets wat Independer.nl nog kan proberen te stimuleren. Mungra zegt het potentieel van ‘Zoek Hypotheekadviseur’ direct te hebben herkend. ‘Elf jaar lang al werken wij vanuit ons hart. De klant voelt dat. Hij ziet ons niet als hypotheekadviseur maar als vriend.’

Mungra is blij met de toekenning van de Award, die volgens hem bevestigt dat Dameyon de klant eerlijk adviseert. ‘Als je eerlijk bent, vindt de klant vanzelf de weg naar je. Wij hebben ook niet te maken met een teruggang in onze inkomsten, hoewel de hypotheekmarkt momenteel een moeilijke is. Integendeel, 2011 is voor ons een mooi jaar.’

Mungra vertelt dat Dameyon de klant bij de notaris de ‘scorekaart’ meegeeft die Independer.nl ter beschikking stelt. ‘Wij vragen beleefd of de klant de kaart wil invullen. Thuis, want wij vinden dat het voor de klant vrij blijvend moet zijn. We gaan niet leuren.’

 

Dit is een artikel dat ook op ons weblog geplaatst is. Eventuele reacties die hieronder geplaatst worden zijn alleen zichtbaar op Indyaloog. Ga naar ons weblog om de reacties van onze bezoekers te lezen.

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.