Bereid je klant voor op provisieverbod

Volgens de AFM weet de klant weinig over het aankomende provisieverbod. Het informeren van de klant over deze belangrijke wijziging houdt de markt op dit moment behoorlijk bezig. Maar hoe kan je dit doen? De AFM geeft een aantal tips:

  • Geef je klanten via een nieuwsbrief uitleg over je werkwijze voor en na januari 2013.
  • Leg in persoonlijke gesprekken met de klant uit wat er verandert in je verdienmodel.
  • Wees duidelijk naar de klant over de toegevoegde waarde en wat de klant kan verwachten. Wat doen je wel voor de klant en wat niet? Hoe vergelijk je producten waarover je adviseert? Wat kost je dienstverlening? Wat kan de klant zelf doen? Wat bied je aan nazorg?
  • Denk na over het versterken van je relatie met de klant. Laat je passie voor je vak zien en verbind je met de klant, op die manier is de klant bereid om de rekening voor je advies te betalen.

In Zoek Hypotheekadviseur neemt de prijs, naast de kwaliteit, een belangrijke plaats in. Het tarief van een kantoor wordt in het zoekresultaat en op de profielpagina getoond. Door je tarieven in te vullen informeer je je klant over hoe je beloond wordt. Wees transparant en vul, als je dit nog niet gedaan hebt, je tarieven in via het Extranet.

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.