“Mensen blij maken met goed advies geven is mij het meeste waard!”

Uiteraard is Independer.nl erg enthousiast over de module ‘Zoek hypotheekadviseur’. Maar belangrijker is wat jullie van dit model vinden. Daarom vragen wij regelmatig hypotheekadviseurs naar hun mening. Deze keer vroegen we de mening van Tim van Es, van Blauw & Florijn uit Den Haag.

Wat zijn jouw ervaringen met de module ‘Zoek hypotheekadviseur’?
“Omdat steeds meer klanten van ons een recensie achterlaten op Independer.nl hebben we regelmatig mensen die ons benaderen voor een hypotheekadviesgesprek. Soms bellen mensen alleen maar voor een paar vragen en komt er toch een afspraak uit voort. Dat we met een relatief klein kantoor op deze manier naamsbekendheid kunnen krijgen, is ons heel veel waard. Daarnaast zijn we ook heel blij dat we hoog scoren als je zoekt op ‘hypotheekadviseur Den Haag’. Zeker omdat de klant de mogelijkheid heeft om direct een afspraak te maken via de contactbutton (red. onderdeel Plus Abonnement) op Independer.nl. Sinds we die hebben, krijgen we meer aanvragen via onze eigen website binnen. Ook vind ik het erg leuk om de reacties van mijn klanten terug te lezen. Mensen blij maken met goed advies geven is mij (en ons kantoor) het meeste waard! Dat is toch wel waarom ik heb gekozen voor dit beroep.”

 

 

Wat vind je ervan dat het zoekresultaat nu wordt gesorteerd op prijs/kwaliteitverhouding?
“In het begin was het wel even wennen, omdat we een paar plaatsen zakten. Wij hebben een iets hogere prijs dan de meeste andere kantoren bij ons in de regio. Wij vermelden namelijk geen gemiddelde prijs, maar een maximumprijs op Independer.nl. Zo weten onze klanten exact waar ze aan toe zijn en is onze adviesvergoeding dus nooit meer dan wat we op Independer.nl vermelden. Ik weet zeker dat duidelijkheid wordt gewaardeerd door onze klanten.”

Hoe ga je om met een negatieve beoordeling?
“Gelukkig hebben we tot nu toe geen negatieve beoordelingen gehad. Wij hanteren een zeer persoonlijke benadering en, omdat wij geen groot kantoor zijn, kennen wij onze klanten door en door. Maar mochten wij in de toekomst een negatieve beoordeling krijgen dan vind ik het essentieel om een reactie te plaatsen en persoonlijk contact op te nemen met de klant. Ik vind het zelf erg goed overkomen als er een reactie geplaatst is op een negatieve beoordeling door het betreffende kantoor. Los daarvan zou ik als adviseur natuurlijk balen als een klant niet tevreden is over onze dienstverlening.”

Hoe motiveer je je klant om een beoordeling of een Kwaliteitscheck in te vullen op Independer.nl?
“In het begin stuurden wij de klant na afloop een e-mail met de link naar Independer.nl, zodat deze een recensie kon achterlaten. In de loop van de tijd zijn de Kwaliteitschecks zwaarder gaan tellen en daarop hebben we ingespeeld. We vroegen toen onze klanten om na het passeren van de hypotheek hun adviesrapport/gesprek te checken via de Kwaliteitscheck op Independer.nl. Maar wij merkten dat onze klanten het af en toe vrij lastig vonden om sommige vragen te beantwoorden. Het hypotheekteam van Independer.nl heeft ons toen geadviseerd om de Kwaliteitscheck vlak na het adviesgesprek te laten invullen. Het resultaat is dat onze klanten gemakkelijker door de vragen heen komen. Het is ook handig dat wij een rapport ontvangen. Nu kunnen wij zien of wij onderdelen wellicht beter moeten behandelen in de onze gesprekken en adviesrapporten.”

Heb je nog tips die je aan Independer.nl zou willen meegeven?

“Ga vooral zo door met het verder ontwikkelen van de site!”

 

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.