Klant tevreden over financieel adviseur

De meeste klanten zijn tevreden over hun eigen financieel adviseur en beoordelen hem of haar met gemiddeld een 8.0. Slechts 5% van de klanten is niet tevreden over zijn financieel adviseur en geeft een onvoldoende. Het merendeel van de klanten zou zijn eigen financieel adviseur aanraden bij anderen. Dat blijkt uit recent onderzoek van GfK in opdracht van Meetingpoint.

De zelfstandig financieel adviseur krijgt in dit onderzoek een gemiddeld hogere waardering dan een adviseur van een bank of verzekeraar. Ruim de helft van de klanten vindt dat zijn eigen financieel adviseur zich niet onderscheid ten opzichte van andere financieel adviseurs. Toch is bijna driekwart niet van plan om over te stappen naar een andere financieel adviseur. Eerdere ervaringen met financieel adviseurs en goede service zijn belangrijke redenen bij de keuze voor een adviseur. Aanbevelingen van familie en vrienden spelen hierbij een belangrijke rol.

Tevreden over de dienstverlening

Betrouwbaarheid en deskundigheid zien klanten als belangrijkste dienstverleningseigenschappen. Ze zijn hier over het algemeen ook heel tevreden over en geven hun financieel adviseur op dit gebied gemiddeld een 8.1. Het actief adviseren bij een wijziging van de persoonlijke situatie zien klanten als meest waardevolle dienst die een financieel adviseur kan bieden.

Persoonlijk contact

Het overgrote deel van de klanten vindt het aantal keren dat zij contact hebben met hun financieel adviseur voldoende. Meer dan de helft heeft minstens één keer per jaar contact. Dat contact verloopt meestal per telefoon of e-mail. De meeste klanten willen minimaal één keer per jaar een persoonlijk gesprek met hun adviseur. Momenteel heeft slechts de helft van de klanten dat.

Ben jij op zoek naar een goede hypotheekadviseur? Vergelijk dan hypotheekadviseurs en kies de beste bij jou in de buurt.

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.