Bezoeker kiest zelf best passende adviseur

De laatste jaren is er veel gebeurd in de markt. Veel adviseurs hebben, met name na het ingaan van het provisieverbod, goed gekeken naar de service die zij bieden aan hun klanten. Ook zijn er nieuwe partijen bij gekomen die inspelen op de behoefte van sommige klantgroepen. Bijvoorbeeld adviseurs die alleen adviseren via de webcam of aan huis.

Klant aan zet
Niet iedere klant wil advies via de webcam of een adviseur thuis ontvangen. Vanaf half juli is daarom de bezoeker van Independer aan zet bij het kiezen van een adviseur. Naast de postcode van de bezoeker vragen wij hem of haar nu ook om twee extra vragen te beantwoorden. Deze vragen gaan over de manier waarop jouw potentiële klant hypotheekadvies wil.

Kantoor in de buurt?
We vragen vanaf half juli aan onze bezoekers om te kiezen welke vorm van hypotheekadvies het beste bij hen past. De bezoeker kan kiezen uit verschillende opties: een hypotheekadviseur met een kantoor in de buurt, digitaal en/of telefonisch advies of een adviseur die bij de klant thuis komt. Ook kan de bezoeker kiezen voor de optie ‘Maakt me niet uit’. Het zoekresultaat wordt op de keuze van de bezoeker aangepast.

Bank- en verzekeraar
Advies van banken of verzekeraars en adviseurs met een eigen kantoor in één vergelijking kan soms scheve verhoudingen opleveren. Want grote banken of verzekeraars kunnen goedkoper adviseren, maar zij kunnen geen producten vergelijken. Daarom vragen wij de bezoekers vanaf half juli of ze banken en verzekeraars, die alleen over hun eigen producten advies geven, ook willen vergelijken.

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.