Reactie op positieve review kan gratis reclame worden

Positieve ervaring vaker gedeeld
Op klachten via social media (Twitter, Facebook) wordt door 61% van de bedrijven gereageerd. Maar op complimenten reageert nog niet eens de helft (48%). Bedrijven laten hier kansen liggen, blijkt uit recent wetenschappelijk onderzoek. Want via social media wordt een positieve ervaring veel vaker gedeeld dan een negatieve ervaring.

Negatief wordt positief
Het effect van een klacht via social media lijkt groter omdat het bereik groot is en omdat het bijvoorbeeld vaak gedeeld wordt. Maar een klacht via Facebook of Twitter hoeft niet per se schadelijk te zijn voor een bedrijf. Sterker nog, als je op de juiste manier reageert kan het negatieve gevoel zelfs omgebogen worden naar een positief gevoel. En dan wordt een negatieve review ineens een positieve.

Zo werkt het bij ons ook als het gaat om een slechte review. Als je op de juiste manier reageert, zal er begrip ontstaan. Bovendien waarderen consumenten het als je reageert. En zij weten als geen ander dat alleen maar positieve reviews geen reëel beeld geeft.

Reageer via het extranet
Ook bij ons reageren maar weinig adviseurs op goede reviews. Maar een positieve ervaring gaat via mond-tot-mondreclame drie keer zo snel als een negatieve ervaring. Reageer dus ook eens op een goede review. Het vergroot het positieve gevoel bij jouw klant,en het helpt jou weer aan nog meer positiviteit. Doe dit niet bij al je reviews, maar zo nu en dan reageren is dus wel slim. Dat doe je zo: je logt hier in en klik bij de tab beoordeling op de link ‘geef reactie ’.

Vragen? Neem contact met ons op, wij helpen je graag.

Reageer hierop:

Lees onze huisregels.