Veelgestelde vragen hypotheekadviseurs

Ben je hypotheekadviseur en heb je een vraag? Hieronder vind je de meestgestelde vragen over bijvoorbeeld het Extranet en onze nieuwe Plus Abonnement. Kom je er niet uit? Mail ons dan op extranethypotheken@independer.nl of bel ons op 035 – 626 55 85.

Algemeen

  1. Komen alle hypotheekkantoren (banken, ketens en zelfstandig intermediairs) in Nederland in de database en hoe komt Independer aan die informatie?
  2. Mag Independer zonder mijn toestemming gegevens over mijn kantoor publiceren?
  3. Ik wil graag aan de slag met de beoordelingen. Hoe pak ik dat aan?
  4. Wat zijn de regels waar ik mij als kantoor aan moet houden?

Gebruik Extranet

  1. Wat kan ik met het Extranet?
  2. Hoe meld ik me aan voor het Extranet?
  3. Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
  4. Ik ben mijn login kwijt of wil deze wijzigen. Wat moet ik doen?
  5. Ik heb geen kantoorpand, welke foto moet ik dan plaatsen?
  6. Hoe kan ik de foto(‘s) van de adviseur(s) op mijn profielpagina plaatsen?
  7. Waar kan ik aangeven welke opleiding(en) en diploma’s een hypotheekadviseur heeft?
  8. Waarom staan er oud-collega’s bij mijn kantoor vermeld?
  9. Hoe kan ik mijn Extranet account opzeggen?

Profielpagina

  1. Hoeveel consumenten bekijken mijn profielpagina?
  2. Hoe zorg ik voor meer bezoek op mijn profielpagina?
  3. Waarom is het e-mailadres van ons kantoor niet zichtbaar in ons kantoorprofiel?
  4. Hoe voeg ik een foto toe op mijn profielpagina?
  5. Hoe kan ik mijn totaalscore op mijn eigen website plaatsen?
  6. Mijn kantoor is niet zichtbaar in het zoekresultaat, hoe kan dat?
  7. Het adres op mijn profielpagina klopt niet. Wat moet ik doen?
  8. Hoe kan ik als landelijke speler opgenomen worden?

Beoordelingen (review en Kwaliteitscheck)

  1. Wat is een review?
  2. Wat is een Kwaliteitscheck?
  3. Hoe kan een klant mijn kantoor beoordelen?
  4. Hoe komt Independer aan beoordelingen?
  5. Mag ik de kwaliteitscheck zelf testen?
  6. Zijn nieuwe beoordelingen belangrijker dan oude beoordelingen?
  7. Tot wanneer is een beoordeling geldig?
  8. Hoe lang duurt het voordat een beoordeling verwerkt is?
  9. Kan ik de beoordelingen per adviseur inzien?
  10. Ik ben het niet eens met een review van een klant. Kan ik hier iets aan doen?
  11. Kan een consument een eerder gegeven beoordeling achteraf aanpassen?
  12. Waarom wordt de naam van de adviseur in een review vervangen door *****?
  13. Heeft Independer ook een neutrale versie van de Kwaliteitscheck?
  14. Waarom vraagt Independer meer gegevens in de Kwaliteitscheck dan de AFM?
  15. Gebruikt Independer de ingevoerde gegevens in de Kwaliteitscheck voor het genereren van leads, die doorgezet worden aan intermediairs?
  16. Kan ik de Kwaliteitschecks, ingevuld voor mijn kantoor, inzien?
  17. Hoe kan ik de Kwaliteitscheck onder mijn klanten promoten?
  18. Hoe maak ik een directe link naar mijn kantoor in de Kwaliteitscheck?
  19. Wanneer kan ik een klant vragen een beoordeling te doen?
  20. In welk geval kan een beoordeling verwijderd worden?

Kwaliteitscheck

  1. Wat is de Kwaliteitscheck?
  2. Wat heeft de klant aan de Kwaliteitscheck?
  3. Wat heb ik als adviseur aan de Kwaliteitscheck?
  4. Op welk moment kan mijn klant de Kwaliteitscheck het best invullen?
  5. Mag ik mijn klant een beloning geven voor het invullen van de Kwaliteitscheck?
  6. Mijn klant is niet tevreden met het cijfer, mag hij de Kwaliteitscheck nogmaals invullen?
  7. Mijn klant krijgt vragen die niet relevant zijn. Waarom moet hij deze toch beantwoorden? 
  8. Beoordeelt de Kwaliteitscheck ook de inhoud van het advies?
  9. Hoe kan ik de Kwaliteitscheck promoten bij mijn klanten?

Totaalscore

  1. Hoe wordt de totaalscore berekend?
  2. Waarom is een totaalscore belangrijk?
  3. Is er een verschil tussen de weging van een review en een Kwaliteitscheck?
  4. Hoe wordt de Kwaliteitscheck gemeten?
  5. Wat houdt de dempingsfactor in?
  6. Waarom verandert mijn totaalscore aan het begin van de maand?
  7. Mijn totaalscore is omlaag gegaan, hoe kan ik deze verbeteren?
  8. Zijn de rapportcijfers ook per adviseur in te zien voor een kantoor?
  9. Stel: ons kantoor behaalt goede scores. Mogen we hier commercieel gebruik van maken en bijvoorbeeld mee adverteren?
  10. Wat gebeurt er in de lijst bij een gelijke totaalscore?
  11. Kan ik de totaalscore weergeven op mijn website?

Prijs-kwaliteit

  1. Hoe werkt de prijs-kwaliteitformule?
  2. Hoe wordt mijn positie in het zoekresultaat bepaald?
  3. Hoe wordt de prijs van mijn hypotheekadvies berekend?
  4. Hoe komt de prijs-kwaliteitformule tot stand?
  5. Waarom wordt mijn kantoor met minder gegevens in het zoekresultaat getoond?
  6. Kan ik ook mijn laatste 2 reviews laten zien in het zoekresultaat?
  7. Waarom staat mijn teamfoto niet meer op Independer?

Plus Abonnement

  1. Wat is een Plus Abonnement?
  2. Wat is de Hypotheek Contact Button?
  3. Wat is de Kwaliteitsmonitor Hypotheken?
  4. Hoe vraag ik een Plus Abonnement aan?
  5. Wat zijn de kosten van het Plus Abonnement?
  6. Wat moet ik op mijn webpagina neerzetten?
  7. Mag ik zelf kiezen welke 2 reviews er worden getoond in het zoekresultaat bij mij kantoor?
  8. Hoe vaak verschijnt de Kwaliteitsmonitor Hypotheken?
  9. Ik wil meer uitleg over de Kwaliteitsmonitor Hypotheken, kan dat?
  10. Kan ik ook alleen de Hypotheek Contact Button of de Kwaliteitsmonitor Hypotheken aanvragen?
  11. Hoeveel bezoek kan ik op mijn website verwachten?
  12. Hoe zeg ik het Plus Abonnement op?

Beoordelingen en fraudedetectie

  1. Hoe gaat Independer om met valse reviews en Kwaliteitschecks?
  2. Wat kan ik doen als ik vrijwel zeker weet dat een concurrent mij een valse review heeft gegeven?
  3. Waarom wordt een bepaalde beoordeling niet geplaatst?
  4. Waarom heeft mijn kantoor ineens minder beoordelingen?